【和訳】Under the Bridge - Red Hot Chili Peppers


Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge - Live at ...

 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

Sometimes I feel like I don't have a partner

パートナーがいないみたいに思える時がある

Sometimes I feel like my only friend is the city I live in

今暮らしてる街が唯一の友達みたいに思える時がある

The city of angels

天使たちのこの街は

Lonely as I am

俺と同じくらい孤独だ

Together we cry

一緒に泣こう

 

 

I drive on the streets cuz she's my compainion

通りをドライブするのは彼女が俺の伴侶だから

I walk through the hills cuz she knows who I am

ヒルズを歩くのは彼女が俺を理解してるから

She sees my good deeds

彼女は俺の善行を知ってる

And she kisses me windy

彼女は風がそよぐようにキスをする

And I never worried

俺は心配したことなんてなかったが

Now that is a lie

今じゃそれも嘘になる

 

 

And I don’t ever wanna feel like I did that day

あの日みたいな気分にはもうなりたくない

Take me to the place I love

愛するあの場所へ連れてってくれ

Take me all the way

はるかな道のりを

And I don’t ever wanna feel like I did that day

あの日みたいな気分にはもうなりたくない

Take me to the place I love

愛するあの場所へ連れてってくれ

Take me all the way yea yea yea

はるかな道のりを

 

 

It's hard to believe that there is nobody out there

誰もいないなんて信じられないな

It's hard to believe that I'm all alone

俺ひとりっきりだなんて

At least I have her love

少なくとも俺は愛されてる

The city she loves me

彼女が愛してくれるこの街は

Lonely as I am

俺と同じくらい孤独だ

Together we cry

一緒に泣こう

 

 

And I don’t ever wanna feel like I did that day

あの日みたいな気分にはもうなりたくない

Take me to the place I love

愛するあの場所へ連れてってくれ

Take me all the way

はるかな道のりを

And I don’t ever wanna feel like I did that day

あの日みたいな気分にはもうなりたくない

Take me to the place I love

愛するあの場所へ連れてってくれ

Take me all the way yea ye-yea

はるかな道のりを

 

 

Under the bridge downtown 

橋の下、ダウンタウン

Is where I drew some blood

俺は少し血を抜いた

Under the bridge downtown

橋の下、ダウンタウン

I could not get enough

そんなもんじゃ足りなかった

Under the bridge downtown

橋の下、ダウンタウン

Forgot about my love

そんな愛なんて忘れちまって

Under the bridge downtown

橋の下、ダウンタウン

I gave my life away

人生を投げうった

Here I stay...

これからも俺はここにいる